LAZ PROGLEDA U ISTINI, A ISTINA VIDI U LAZI - Catherine of Siene
Znate li sta je laz? Ne znate! Dal' ste ikada razmisljali o tome sta je ustvari laz! Niste! Laz je ustvari istina. Ako ne odmah ali sto puta ponovljena laz postaje istina. Tako kazu neki filozofi. Ne verujete. "Ponavljanje je jedini nacin da se javnost ubedi u nesto''. A znate li ko je to rekao? Adolf Hitler. Tu njegovu misao je kasnije do detalja razradio Joseph Goebbels pa smo od njih dvojice nasledili cuvenu Goebbelsovu doktrinu koju tako rado danas mnogi nasi politicari koriste u svojim predizbornim kampanjama. Ali, od te Hitlerove misli nastala je i marketinska doktrina. O tome hocu da pisem u ovom postu!
Ako mi i dalje ne verujete, posmatrajte reklamne spotove na TV-u, citajte flajere koje vam guraju u ruke po ulicama ili postanskim sanducicima, deset puta dvevno, sedam dana nedeljno, mesec dana ... istim reklamama svakodnevno vas bombarduju i ubedjuju; kupite; kupite ... Ali, nije uvek sve kako izgleda. Bekam u Armani gacama, razne svetske velicine: sportisti, teniseri, pevaci, glumci i razne guzice, napucene usne, pogledi puni ljubavi, ljubaznost koja vam se smesi, mladost, lepota, vitkost ... Fotografije laziraju. Reklame prodaju robu. Biografije kojekakvih pevacica pisu njihovi pi-arovi, uglavnom. Puno je podvala. Reebok patike. Fotokopija. Panasonic radio, telefoni ... Svet je postao jedna velika sarena laza, a mi firmirana beda. Brendirana vrsta. Mi varamo. A i nas varaju. Pitanje je samo dokle cemo stici mi satro zemljani sa kratkim nogama. Negde sam procitao da se prelazak iz opanaka u cipele zove EVOLUCIJA. Ali, samo cipele ne cine tu evoluciju. Uz njih ide i neko firmirano odelo, ako je moguce sto jeftinije. A uz to odelo ide i neka karirana kosulja sa belom kragnom, a uz sve to i sto masnija kosa i konacno eto nam ga prototip novokomponovanog biznis-majmuna, koji je prosao evoluciju, mutaciju, transformaciju i konacno je postao savremen covek. Ali, najteze je lagati samog sebe. Mislis postao si neko, a ono, nisi nista. Zivimo u svetu lazi. Ako neko bude citao ovo verovatno ce kazati otkud mi sad pa to? Paaa, ne znam, ali doslo mi tek tako sabirajuci utiske u samo nekoliko dana. Ljudi kupuju garderobu, automobile, satove, mobilne telefone, kofere, kao statusne simbole, a ne zele da priznaju da tim parama ustvari nabavljaju simbole koji ce ih ko zna kojim precicama ubaciti pravo u memoriju drugog simbolicnog lika, direktno u njegov omiljen folder. Onaj folder gde su svi ostali "mocnici". Barem tako kazu krokodilcici i slova koja nose na grudima i broj registarskih tablica. Cista simbolika, nema ljutnje. Ako mi i dalje ne verujete razmislite, za koga se ustvari pravi ovolika fals roba? Dobro pregledajte robu koju ste kupili u poslednje vreme. Sta pise na etiketama, plocicama, odakle je; Kina, Koreja, Vijetnam, Singapur. Reci cete da je to zbog jeftine radne snage. E pa gospodo moja, nije to zbog jeftine radne snage. A znate zasto? Zato sto svu tu robu mozete kupiti i kao original proizvod ali skuplji pet ili deset puta. I sta nam to govori? Vaznija je firma nego kvalitet. Jedan nas poznati umetnik u jednom od svojih inrervjua je kazao; mali narodi trebaju velike pesnike, mali glumci rasipaju velike geste, mali supruzi trebaju vece supruge, mala pozorista igraju velike istorijske drame, a mali ljudi kupuju velike i sto jace automobile. Zivot je kao zurka. Zapocne dobro, a zavrsi se lose. A da nikako ne bi zavrsio sa manje sjaja, produzavamo mladost, foliramo se, budzimo se, lazemo jedni druge i tako u krug. Nije li zadivljujuca popularnost Facebook-a i radost kad vas neko prihvati kao prijatelja. Mozete li se setiti kad ste poslednji put izasli iz kuce "normalni", bez pudera na licu. Stavljate krejon i maskaru da vam oci izgledaju sto krupnije. Ispod suknje ili pantalona steznik. Priznajte same sebi da se svaki put "primite" da ce vam kosa biti bas kao ova na reklami ako pazarite sampon sa juznim vocem ili mentolom, jer ce sa njim volumen kose biti 100% veci. Niste jedini koji ste pali na reklamu za revolucionarni proizvod. Krema za kojom su poludele zene celog sveta veoma brzo se nasla na vasoj polici. Ne samo da pegla bore nego i povecava samopouzdanje. A ako imate vere u sebe lakse cete uspeti u poslu. Uspeh donosi moc. A moc pare. Puno para. Mozda cak i nadjete partnera tako uspesni. Ali, dok utvrdite da revolucionarna formula kreme ne leci sve bolesti od kojih patite, kasno je. Pare odose, a i nema veze jer se u medjuvremenu pojavila nova kolekcija jer su naucnici otkrili da sperma od kita savrseno utice na ten zena izmedju tridesete i pedesete, koje su "svoje", vole slobodu, po prirodi su avanturistkinje, romanticne avanturistkinje. I ne samo to, ucinice taj kit to jest njegova sperma da izgledate barem deset godima mladje. A ako izgledate mladje imacete i vise samopouzdanja, pa vise uspeha u poslu, vise para, a mozda i nadjete ljubav svog zivota... i vi se momentalno nadjete u toj prici, odnosno, kupite tu teglicu mladosti. Teglicu nade. Lazna mogu da budu i socna usta. I grudi, bujni plastikaneri. I nokti mogu da lice na prave. A vi znate da je ustvari sve to fora, ali ipak zelite da kupovinom lazi osigurate malo svezine, sjaja i samopouzdanja. A mozda i Bred Pita. Nikad se ne zna. Ali, Bred Pit takodje na sastanak dolazi "nabudzen" jer je pred polazak na sastanak progutao svoju tabletu Cijalisa, Vijagre, Kamagre, Satiba, Africke sljive i ko zna cega jos. Mozda "Potencijala", a mozda ga je danima rastezao, razvlacio, mazao, gurao u Vep-aparat da bi mu bio sto veci i deblji i naravno duzi, da ne omane, da partnerka vristi od zadovoljstva. Ma kakvi da vristi, ima da je razvali od k***a! U tom mackanju cudotvornim kremicama i gutanju kojekakvih tableta u jurnjavi za savrsenstvom, citajuci usput tudje romansirane biografije, u jednom trenutku pogledacete u svoj Gucci. Pokazivace da je pet do dvanaest. I ako je vec odavno noc vama nikako da svane. Malaksali i bledi pitate se; koliko ovaj zivot vredi? Necete imati vremena da zaranjate u tu filozofsku dubinu. Promenicete pesmu i utesicete se na primer novim satom kakav ima James Bond sa kojim mozete da ronite to deset kilometara dubine, bez obzira sto vas u zivotu zanima samo plicak.
Eeeeeeee, a sad da me neko pita sto sam ovo sve pisao, morao bih da budem iskren pa da kazem da nemam pojma. Mozda zbog toga sto dolazi prolece, lepo vreme, prolece u svoj svojoj lepoti. Ali molim vas, pamet u glavu i dostojanstveto, nemojte da pravite gluposti. Statistike kazu da se najvise samoubistava desava upravo na prolece. Priroda se budi, drvece pupi i zeleni, cvece cveta, kresu se macke i kerovi, cvrkucu pricice, klinci se razdragano bockaju nozevima. A vi u tom trenutku stojite sa strane, cesete se, kijate od raznih alergija, vrti vam se u glavi, cuka vam preskace kao nikad pre, a u mozak vam se useljava ona teska tupost. Ali nema veze i onako se sa svih strana preliva lazni entuzijazam, bude se totalno iracionalne nade u bolju buducnost, prevodice vas zedne preko vode, sa osmehom cete gutati razna sr**a sa velikim magarecim usima, nasedacete na najbednije prevare. Ali vi navalite na nove kreme, sampone i tablete za mrsavljenje jer prolece prolazi i dolazi leto, vreme kupacih kostima i przenja kraj velikih slanih vodenih povrsina i taman kad se ponadate da je maltretiranju kraj, na dva dana pred povratak kuci, opijeni zavodnickom morskom atmosferom, partner vam se smuva sa nekom koja je jos veca .......... od vas. Ali nemojte da se sekirate. Zivot je to. Stara bol ce proci od novog jada. Navalite ponovo, pa sve iz pocetka. Nema lepse nade od one koja je ponikla iz tuge i nema lepsih snova od onih koje radja bol. Ova poslednja recenica je divna misao Ivana Cankara
Slobodan Kostic
26. октобар 2014. у 18:30
Znate li sta je laz? Ne znate! Dal' ste ikada razmisljali o tome sta je ustvari laz! Niste! Laz je ustvari istina. Ako ne odmah ali sto puta ponovljena laz postaje istina. Tako kazu neki filozofi. Ne verujete. "Ponavljanje je jedini nacin da se javnost ubedi u nesto''. A znate li ko je to rekao? Adolf Hitler. Tu njegovu misao je kasnije do detalja razradio Joseph Goebbels pa smo od njih dvojice nasledili cuvenu Goebbelsovu doktrinu koju tako rado danas mnogi nasi politicari koriste u svojim predizbornim kampanjama. Ali, od te Hitlerove misli nastala je i marketinska doktrina. O tome hocu da pisem u ovom postu!
Ako mi i dalje ne verujete, posmatrajte reklamne spotove na TV-u, citajte flajere koje vam guraju u ruke po ulicama ili postanskim sanducicima, deset puta dvevno, sedam dana nedeljno, mesec dana ... istim reklamama svakodnevno vas bombarduju i ubedjuju; kupite; kupite ... Ali, nije uvek sve kako izgleda. Bekam u Armani gacama, razne svetske velicine: sportisti, teniseri, pevaci, glumci i razne guzice, napucene usne, pogledi puni ljubavi, ljubaznost koja vam se smesi, mladost, lepota, vitkost ... Fotografije laziraju. Reklame prodaju robu. Biografije kojekakvih pevacica pisu njihovi pi-arovi, uglavnom. Puno je podvala. Reebok patike. Fotokopija. Panasonic radio, telefoni ... Svet je postao jedna velika sarena laza, a mi firmirana beda. Brendirana vrsta. Mi varamo. A i nas varaju. Pitanje je samo dokle cemo stici mi satro zemljani sa kratkim nogama. Negde sam procitao da se prelazak iz opanaka u cipele zove EVOLUCIJA. Ali, samo cipele ne cine tu evoluciju. Uz njih ide i neko firmirano odelo, ako je moguce sto jeftinije. A uz to odelo ide i neka karirana kosulja sa belom kragnom, a uz sve to i sto masnija kosa i konacno eto nam ga prototip novokomponovanog biznis-majmuna, koji je prosao evoluciju, mutaciju, transformaciju i konacno je postao savremen covek. Ali, najteze je lagati samog sebe. Mislis postao si neko, a ono, nisi nista. Zivimo u svetu lazi. Ako neko bude citao ovo verovatno ce kazati otkud mi sad pa to? Paaa, ne znam, ali doslo mi tek tako sabirajuci utiske u samo nekoliko dana. Ljudi kupuju garderobu, automobile, satove, mobilne telefone, kofere, kao statusne simbole, a ne zele da priznaju da tim parama ustvari nabavljaju simbole koji ce ih ko zna kojim precicama ubaciti pravo u memoriju drugog simbolicnog lika, direktno u njegov omiljen folder. Onaj folder gde su svi ostali "mocnici". Barem tako kazu krokodilcici i slova koja nose na grudima i broj registarskih tablica. Cista simbolika, nema ljutnje. Ako mi i dalje ne verujete razmislite, za koga se ustvari pravi ovolika fals roba? Dobro pregledajte robu koju ste kupili u poslednje vreme. Sta pise na etiketama, plocicama, odakle je; Kina, Koreja, Vijetnam, Singapur. Reci cete da je to zbog jeftine radne snage. E pa gospodo moja, nije to zbog jeftine radne snage. A znate zasto? Zato sto svu tu robu mozete kupiti i kao original proizvod ali skuplji pet ili deset puta. I sta nam to govori? Vaznija je firma nego kvalitet. Jedan nas poznati umetnik u jednom od svojih inrervjua je kazao; mali narodi trebaju velike pesnike, mali glumci rasipaju velike geste, mali supruzi trebaju vece supruge, mala pozorista igraju velike istorijske drame, a mali ljudi kupuju velike i sto jace automobile. Zivot je kao zurka. Zapocne dobro, a zavrsi se lose. A da nikako ne bi zavrsio sa manje sjaja, produzavamo mladost, foliramo se, budzimo se, lazemo jedni druge i tako u krug. Nije li zadivljujuca popularnost Facebook-a i radost kad vas neko prihvati kao prijatelja. Mozete li se setiti kad ste poslednji put izasli iz kuce "normalni", bez pudera na licu. Stavljate krejon i maskaru da vam oci izgledaju sto krupnije. Ispod suknje ili pantalona steznik. Priznajte same sebi da se svaki put "primite" da ce vam kosa biti bas kao ova na reklami ako pazarite sampon sa juznim vocem ili mentolom, jer ce sa njim volumen kose biti 100% veci. Niste jedini koji ste pali na reklamu za revolucionarni proizvod. Krema za kojom su poludele zene celog sveta veoma brzo se nasla na vasoj polici. Ne samo da pegla bore nego i povecava samopouzdanje. A ako imate vere u sebe lakse cete uspeti u poslu. Uspeh donosi moc. A moc pare. Puno para. Mozda cak i nadjete partnera tako uspesni. Ali, dok utvrdite da revolucionarna formula kreme ne leci sve bolesti od kojih patite, kasno je. Pare odose, a i nema veze jer se u medjuvremenu pojavila nova kolekcija jer su naucnici otkrili da sperma od kita savrseno utice na ten zena izmedju tridesete i pedesete, koje su "svoje", vole slobodu, po prirodi su avanturistkinje, romanticne avanturistkinje. I ne samo to, ucinice taj kit to jest njegova sperma da izgledate barem deset godima mladje. A ako izgledate mladje imacete i vise samopouzdanja, pa vise uspeha u poslu, vise para, a mozda i nadjete ljubav svog zivota... i vi se momentalno nadjete u toj prici, odnosno, kupite tu teglicu mladosti. Teglicu nade. Lazna mogu da budu i socna usta. I grudi, bujni plastikaneri. I nokti mogu da lice na prave. A vi znate da je ustvari sve to fora, ali ipak zelite da kupovinom lazi osigurate malo svezine, sjaja i samopouzdanja. A mozda i Bred Pita. Nikad se ne zna. Ali, Bred Pit takodje na sastanak dolazi "nabudzen" jer je pred polazak na sastanak progutao svoju tabletu Cijalisa, Vijagre, Kamagre, Satiba, Africke sljive i ko zna cega jos. Mozda "Potencijala", a mozda ga je danima rastezao, razvlacio, mazao, gurao u Vep-aparat da bi mu bio sto veci i deblji i naravno duzi, da ne omane, da partnerka vristi od zadovoljstva. Ma kakvi da vristi, ima da je razvali od k***a! U tom mackanju cudotvornim kremicama i gutanju kojekakvih tableta u jurnjavi za savrsenstvom, citajuci usput tudje romansirane biografije, u jednom trenutku pogledacete u svoj Gucci. Pokazivace da je pet do dvanaest. I ako je vec odavno noc vama nikako da svane. Malaksali i bledi pitate se; koliko ovaj zivot vredi? Necete imati vremena da zaranjate u tu filozofsku dubinu. Promenicete pesmu i utesicete se na primer novim satom kakav ima James Bond sa kojim mozete da ronite to deset kilometara dubine, bez obzira sto vas u zivotu zanima samo plicak.
Eeeeeeee, a sad da me neko pita sto sam ovo sve pisao, morao bih da budem iskren pa da kazem da nemam pojma. Mozda zbog toga sto dolazi prolece, lepo vreme, prolece u svoj svojoj lepoti. Ali molim vas, pamet u glavu i dostojanstveto, nemojte da pravite gluposti. Statistike kazu da se najvise samoubistava desava upravo na prolece. Priroda se budi, drvece pupi i zeleni, cvece cveta, kresu se macke i kerovi, cvrkucu pricice, klinci se razdragano bockaju nozevima. A vi u tom trenutku stojite sa strane, cesete se, kijate od raznih alergija, vrti vam se u glavi, cuka vam preskace kao nikad pre, a u mozak vam se useljava ona teska tupost. Ali nema veze i onako se sa svih strana preliva lazni entuzijazam, bude se totalno iracionalne nade u bolju buducnost, prevodice vas zedne preko vode, sa osmehom cete gutati razna sr**a sa velikim magarecim usima, nasedacete na najbednije prevare. Ali vi navalite na nove kreme, sampone i tablete za mrsavljenje jer prolece prolazi i dolazi leto, vreme kupacih kostima i przenja kraj velikih slanih vodenih povrsina i taman kad se ponadate da je maltretiranju kraj, na dva dana pred povratak kuci, opijeni zavodnickom morskom atmosferom, partner vam se smuva sa nekom koja je jos veca .......... od vas. Ali nemojte da se sekirate. Zivot je to. Stara bol ce proci od novog jada. Navalite ponovo, pa sve iz pocetka. Nema lepse nade od one koja je ponikla iz tuge i nema lepsih snova od onih koje radja bol. Ova poslednja recenica je divna misao Ivana Cankara
Slobodan Kostic
26. октобар 2014. у 18:30
Нема коментара:
Постави коментар