понедељак, 30. март 2015.

SABLJA VOJVODE NIKOLICA


Gledajuci  grotesknu sliku iz Skupstine Srbije pade mi na pamet da ce Nikolic ostati upamcen kao predsednik Srbije koji je za vreme svog mandata podelio najvise ordenja, priznanja i nagrada. Sam cin, dodela oficirske sablje trojici prvorangiranih oficira je za svaku pohvalu jer sablja je simbol casti ali sve ostalo oko ove svecanosti je obicna parada kica, primitivizma i neukusa. Koliko me secanje sluzi, predsednik Nikolic je po Ustavu i Vrhovni komandant Vojske Srbije, a po cinu je cetnicki vojvoda. Ne znam kakve su uniforme imali cetnici ali je bilo pristojno i za ocekivati da vojvoda dodeljuje vojna znamenja svojim prvorangiranim oficirima u uniformi, a ne u lister odelu. Neverovatno mi izgleda da ova drzava nema para da sasije nekakvu uniformu cetnickom vojvodi za ovakve prilike. I odmah mi kao paralela Nikolicu pade na pamet Franjo Tudjman, nekadasnji ljuti protivnik sadasnjeg predsednika Nikolica, koji je u ovakvim situacijama oblacio paradnu uniformu koja je bila prepuna raznih ordenja. Ali, Franja je bio po profesiji vojno lice i u Titovo vreme je zavrsio studije na Visoj vojnoj akademiji i imao je cin general - majora pa je verovatno sa ponosom i nosio vojnu uniformu. Nas cetnicki vojvoda na nasu zalost nije zavrsio studije na Visoj vojnoj akademiji, a i to sto ima od obrazovanja je morao da kupi. Ostaje dakle njegova sansa da se neko u SNS-u doseti pa da donesu zakon po kome bi predsednik Srbije kao Vrhovni komandant Vojske Srbije i cetnicki vojvoda dobije neku uniformu pa da moze sam sebi da dodeljuje ordenja i mozda kao covek od casti sebi dodeli jednu oficirsku sablju!


 Autor: Slobodan Kostic
 26. октобар 2014. у 18:21

Нема коментара:

Постави коментар